سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از آنچه به کارت می آید بپرس و آنچه را به کارت نمی آید واگذار . [امام علی علیه السلام]
parvanehi dar mosht
 || مدیریت  ||  شناسنامه  || پست الکترونیــک  ||  RSS  ||
ترانه سرایان

مصطفی بزرگی :: دوشنبه 85/5/30 ساعت 6:19 عصر

سلام.این وبلاگ درباره زندگی هنری استاد گرانقدر ابراهیم حامدی فعالیت میکنه.

البته اولین بخش مربوط به شاعرانیست کا با ابی عزیز همکاری داشته اند.

ترانه سرایان معاصر در شکل گیری و ایجاد ترانه نوین ایران نقش بسیار موثری داشته اند، به صورتی که سرودن ترانه به دست انسانهایی مسیول و آشنا به کار افتاد و آنان با زحمت و مرارت در طول سالها این سبک نوین از شعر نویسی را پختند و آثار خود را به دست آهنگسازان و آوازخوانانی دادند که به خوبی احساس آنها را درک می کردند و موسیقی و صدا ، کامل کننده آثار ترانه سرایان بود، نه خراب کننده اثر ، واین همامنگی ایجاد شده باعث خلق آثاری جاویدان در تاریخ موسیقی پاپ ایران شد .
"ایرج جنتی عطایی"
، "شهیار قنبری"
و "اردلان سرفراز" از آغازگران  ترانه سرایی نوین در ایران می باشند و در پی ایشان ترانه سرایان توانمند دیگری نیز پا به عرصه ترانه نوین گذاشتند.
به عقیده همگان این سه ترانه سرا عمده ترین نقش را در موفقیت و مقبول شدن ترانه نوین ایران در میان مردم و جامعه هنری ایران داشتند . آنها با قبول یک چهارچوب کاری مشخص و سخت خود را وارد راهی کردند که موفق بیرون آمدن از این کار بسیار سخت بود اما اینان با پشتکار و وسواس و سختگیری در کارهای خود ، توانستند در این امتحان سربلند باشند و مردمی را که شاید  به دنبال کارهای ضعیف و بی ارزش بودند به گوش دادن کارهای درست و قابل قبول وا دارند و چنان آثاری را با همکاری آوازخوانان و آهنگسازان ارزشمند ایران خلق کنند که هیچگاه از خاطر مردم ایران نرود .
از دیگر ترانه سرایان مشهور می توان به: " مسعود امینی "،"منصور تهرانی" ، "مسعود هوشمند" ، "هما میر افشار" ، "لیلا کسری (هدیه) " ، "زویا زاکاریان " ،  و دیگران اشاره نمود که هر کدام از این عزیزان حق بزرگی بر گردن ترانه نوین ایران دارند.   
می توان ادعا کرد که هنوز جایگزین قابل قبولی برای ترانه سرایان نسل قبل پیدا نشده است و هنوز هم بهترین ترانه ها به آنان تعلق دارد و از اکثر تازه کارها جز آثاری ضعیف ، بی روح ، مبتذل و در بسیاری از موارد دارای غلطهای دستوری و کلامی  چیز دیگری دیده نشده است و هیچ کس به فکر انجام یک کار درست نیست و این امر یک فاجعه در ترانه نوین ایران می باشد . به امید روزی که ادامه دهندگان راه این بزرگان همچون پیشکسوتان، سنگینی این مسیولیت را بر دوش خود  احساس کنند و به انجام کارهایی بپردازند که از نظر کلام، موسیقی و اجرا دارای ارزش و منزلت والایی باشد.

این قسمت به ترانه سرایانی که در طول بیش از سی سال از بانیان خلق آثار جاویدان و ماندگار ابراهیم حامدی(ابی) هستند اختصاص یافته و تا حد بضاعت و اطلاعات موجود ، به تعدادی از این عزیزان پرداخته شده تا همگان با نام و آثار آنان بیشتر آشنا شوند و ارزش کاری این دوستان را دریابند.

با پوزش از ترانه سرایانی که در اینجا به صورت اختصاصی به آنها پرداخته نشده است . باید گفت که  تنها علت ، عدم وجود اطلاعات کافی در مورد آنان می باشد . ترانه سرایانی  چون  "فرهاد شیبانی" ، "عادل حسنی" ، "بیژن سمندر" ، "شرمین شجره" ، "هما میر افشار"، "مسعود  فردمنش" ، "ژاکلین" ، "ناهید ناظمی" ، "مینا اسدی" ، "ج. رهگذر" ، "لقمان ادهمی" ، "مسعود هوشمند" ، "همایون هشیار نژاد " ، مهین آبادانی و غیره .
از تمامی ترانه سرایان نام برده  که تمایل به درج مطالبی در مورد خود و آثارشان می باشند ، درخواست می شود که بیوگرافی خود را در اختیار ما قرار دهند تا ما بتوانیم به صورت کامل و دقیق به این دوستان بپردازیم .

 با تشکر و درود فراوان به تمامی عزیزانی که در پیمودن این راه طولانی "ابی" این هنرمند ارزشمند  را یاری دادند  .
با کلیک بر روی نام هر ترانه سرا درباره ی او بیشتر بخوانید .
 

 


نوشته های دیگران()

   1   2   3   4      >

About Us!
parvanehi dar mosht
مصطفی بزرگی
Link to Us!

parvanehi dar mosht

Hit
مجوع بازدیدها: 6477 بازدید

امروز: 1 بازدید

دیروز: 0 بازدید

Archive


زندگی نامه ابی
من واسه تو خیلی کمم

My music

Submit mail